diumenge, 23 de febrer del 2014

Experiències TIC a l'aula

Hola a tots i a totes,

Aquesta setmana i per a finalitzar amb els coneixements de l'assignatura, l'hem dedicada per a conéixer experiències en les quals les TIC són el recurs principal del procés d'ensenyament - aprenentatge. A més, hem analitzat altres variables que hem de tindre presents a l'hora de planificar la nostra experiència docent, com poden ser, l'organització de l'aula (maquinari), els programes i aplicacions web (programari) i els aspectes pedagògics. 

Respecte a la manera d'organitzar l'aula, considere que la millor és l'aula mòbil. Aquesta modalitat s'adapta amb major facilitat a les condicions existents i a les necessitats pedagògiques dels xiquets. La flexibilitat de configuració permet planificar un treball simultani amb els alumnes sota la modalitat individual així com organitzar tasques col·lectives amb un ordinador per taula. Aquesta eina multimèdia permet que les classes siguen més atractives, tant per als docents com per als alumnes, perquè ofereix interactivitat amb llocs webs, vídeos, àudio, aplicacions multimèdia, etc., augmentant la participació, interrelació i discussió utilitzant nous recursos educatius.
Alguns dels avantatges pedagògics que presenta "l'aula mòbil" són: 
  • Podem prescindir de les aules d'informàtica. 
  • Afavoreix l'organització per grups de treball en l'aula. 
  • Assegura l'accés permanent a la informació. 
  • Interés i motivació per part dels alumnes. 
  • Ajuda a desenvolupar la iniciativa. 
  • Afavoreix un alt grau d'interdisciplinarietat. 
  • Desenvolupament d'habilitat de recerca i selecció d'informació. 
  • Permet l'accés a múltiples recursos educatius i entorns d'aprenentatge. 
  • Personalització del procés d'ensenyament - aprenentatge. 
  • Autoavaluació.
Com ja vos vaig comentar la setmana passada, vaig tindre l'oportunitat de realitzar les pràctiques de magisteri en un aula mòbil a un col·legi de Burgos. El programa que ho permet es RED XXI a Castella i Lleó que pretén la integració normalitzada de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) en l'àmbit educatiu. 

He navegat per la wiki d'experiències educatives per conéixer el treball de molts mestres que aposten per introduir les TIC a la seua programació. A moltes aules s’està treballant de forma elaborada i responsable amb la voluntat de respondre als reptes de la societat actual, i alhora a les necessitats de l’alumnat. M'ha resultat molt interessant poder visualitzar aquestes pràctiques docents i experiències educatives innovadores que transmeten il·lusió i optimisme. A més, s'agraeix que ho compartisquen amb tots perquè agafem idees. He vist molt bones pràctiques on les TIC ajuden a millorar els aprenentatges, fer-ne de nous, personalitzar-los, compartir-los i generar coneixement a les aules. Com ja he dit, me n'han agradat moltes, però m'ha cridat l'atenció l'experiència de "La llegenda de Sant Jordi". Realment sols apareix el vídeo amb els dibuixos que han fet els alumnes, però la podria aplicar a un col·legi de la meua ciutat en el mes d'abril aprofitant les festes de moros i cristians en honor a Sant Jordi. Afegiria en l'experiència informació sobre la vida del sant, activitats d'aplicació, la llegenda, etc. Podria resultar molt interessant. 

Bé, companys. Ànims per la darrera setmana, ha sigut un plaer compartir amb vosaltres aquesta experiència. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada