dimecres, 22 de gener del 2014

Tecnologia mòbil i ensenyament

Per una part pense que la seua utilització pot oferir una amplia gamma d'efectes positius per a contribuir més activament el desenvolupament dels estudiants, sempre i que es faça un ús adequat i controlat pel mestre. D'aquesta manera, es tracta d'una eina molt eficaç per a l’educació, atès que millora la implicació dels joves i porta els continguts a un dispositiu que usen constantment.
El mòbil a classeEls smartphones, igual que els ordinadors, ens obrin la porta a un món infinit de coneixement i informació, tant via aplicacions (o “apps”) com via Internet. Ara bé, a diferència dels portàtils, els mòbils són una eina que podem aprofitar més, sobretot a causa de la seva agilitat; són dispositius que portem sempre damunt, que ocupen poc espai a la taula i preparats per ser consultats.
Per tant, no estic defensant la substitució del llapis iel paper per llibres digitals u ordinadors, sinó que considere que els smartphones han de servir de complement als mitjans més clàssics.Per exemple, podem consultar enciclopèdies i diccionaris a classe mitjançant una app específica. A més, les noves tecnologies ens aporten una visió complementària al llibre de text. 
Per altra part, estic d'acord en que cal restringir l'ús del mòbil als centres escolars relacionant aquesta restricció amb el respecte de les normes de convivència, ja que el mòbil podria suposar una distracció més durant les classes i un nou objecte a controlar per part del mestre. 

El nostre objectiu és: que l’alumne siga prou madur per saber què pot i què no pot fer, i penalitzar sols el mal ús. 

Alguns dels avantatges que aquestes eines ens poden proporcionar són:

  • Els mòbils poden ajudar als nostres alumnes a millorar les seues capacitats per llegir, escriure i calcular. 
  • Pot ser utilitzat per incentivar experiències d'aprenentatge independents o grupals (amb cooperació amb altres col·legis)
  • Ajuda als estudiants a identificar les àrees on necessiten ajuda. 
  • Els docents, podem enviar recordatoris als nostres alumnes sobre terminis d'activitats.
  • Involucra a estudiants degut a que al nàixer en una societat 2.0 la familiaritat amb la tecnologia manté els seus nivells d'interès.
  • Enriqueix, anima i brinda varietat a les lliçons.
  • Proporciona sovint activitats interdisciplinàries.
  • Utilizació d'aplicacions educatives per als mòbils (Google Play Store for Education --> Podem trobar més informació en AQUESTA PÀGINA)


Què penseu? Espere les vostres suggerències! Passeu una bona setmana companys. 

1 comentari:

  1. Totalment d'acord. M'agrada l'enfoc que li has donat a l'entrada. Diguem que el mòbil jo no l'usaria a classe, sinò que és una eina per transferir i compartir experiències entre els alumnes (via missatgeria instantànea) i de consulta fora d'aquesta. Però els mestres tenim la feina d'orientar en el bon ús d'aquestes tecnologies.

    ResponElimina